СТАТУТ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ


С т а т у т
Максимівського закладу загальної середньої освіти
І-ІІ ступенів
Мар’їнської районної ради Донецької області
(нова редакція)











с.Максимівка, 2019

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.  Максимівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів  Мар’їнської районної ради Донецької області знаходиться у комунальній власності Мар’їнської районної ради та є закладом загальної середньої освіти.

2.  Повне найменування закладу освіти: Максимівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Мар’їнської районної ради Донецької області (далі – заклад освіти).

3.  Скорочене найменування: Максимівський ЗЗСО І-ІІ ст. Мар’їнської районної ради.

4.  Місцезнаходження: вул. Новоселів, буд. 56, с. Максимівка, Мар’їнський район, Донецька область, Україна, 85641.

5.  Максимівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів  Мар’їнської районної ради Донецької області є юридичною особою, неприбутковим закладом, який користується правом оперативного управління щодо закріпленого за ним майна. Має печатку із власним найменуванням, штамп встановленого зразка, самостійний баланс та рахунки в установах Державного казначейства, банках, ведеться статистична звітність у встановленому законодавством порядку.

6.  Засновником закладу освіти є Мар’їнська районна рада Донецької області.

7.  Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття загальної середньої освіти.

8.  Головними завданнями закладу освіти є:

1)  реалізація положення Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
2)  забезпечення єдності навчання і виховання;

3)  виховання громадянина України;

4)  формування освітньої (освітніх) програми (програм) закладу освіти;

5)  створення науково-методичної і матеріально-технічної бази для організації та здійснення освітнього процесу;
   
6)  забезпечення відповідності рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

7)  охорона життя і здоров’я учнів, педагогічних та інших працівників закладу загальної середньої освіти;

8)  виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

9)  формування в учнів засад здорового способу життя, гігієнічних навичок;
            
10)  забезпечення добору і розстановки кадрів;

11)  планування власної діяльності та формування стратегії розвитку закладу освіти;

12)  встановлення відповідно до законодавства України прямих зв’язків з навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;
   
13)  додержання фінансової дисципліни, зберігання матеріально-технічної бази;

14)  формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості; особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

15)  виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

16)  розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

17)  видача документів про освіту встановленого зразка;
18)  створення умов для самовираження особистості учнів у різних видах діяльності, розкриття в них позитивних природних нахилів, здібностей і обдарованості;

19)  здійснення інших повноважень відповідно до Статуту.
9.  Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.

10.  Заклад освіти самостійно  ухвалює рішення і здійснює свою діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

11.  Заклад освіти несе відповідальність перед суспільством і державою за:

1)  безпечні умови освітньої діяльності;

2)  дотримання державних стандартів освіти;

3)  дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, зокрема зобов’язань за міжнародними угодами;

4)  дотримання фінансової дисципліни.

12.           Мовою освітнього процесу в закладі освіти є державна мова.

13.  Учні, які належать до національних меншин України, мають право на навчання в закладі освіти для здобуття початкової освіти, поряд із державною мовою, мовою відповідної національної меншини. Це право реалізується шляхом створення відповідно до законодавства окремих класів (груп) з навчанням мовою відповідної національної меншини поряд із державною мовою і не поширюється на класи (групи) з навчанням українською мовою.
                                                                                       
14.  Індивідуальне, інклюзивне навчання та навчання  екстерном у закладі освіти організовується  згідно з чинним законодавством.

15.  Медичне обслуговування здійснюється Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико – санітарної допомоги Мар’їнської районної ради» Новоукраїнська амбулаторія загальної практики сімейної медицини.  

16.  Взаємовідносини закладу освіти з юридичними та фізичними особами визначаються укладеними між ними угодами.

17.  Заклад освіти має право:

1)  визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із засновником;

2)  визначати варіативну частину робочого навчального плану;

3)  в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

4)  спільно з вищими закладами освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

5)   застосовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

6)  бути користувачем рухомого і нерухомого майна згідно із законодавством України та власного Статуту;

7)  отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

8)  створювати структурні підрозділи;

9)  затверджувати штатний розпис закладу освіти на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти;

10)  залучати до роботи спеціалістів,  зокрема і закордонних, на договірних (контрактних) умовах відповідно до чинного законодавства;

11)  здійснювати капітальне будівництво і реконструкцію, капітальний ремонт на основі договорів підряду чи господарським способом за рахунок спонсорських, благодійних коштів та інших джерел, не заборонених законодавством;

12)  об’єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій як в Україні, так і за її межами;

13)  надавати додаткові педагогічні послуги на госпрозрахунковій основі згідно з чинним законодавством;

14)  співпрацювати з батьками у напрямку доцільності використання спонсорських надходжень, зокрема добровільних батьківських внесків;

15)  за рахунок власних надходжень та інших джерел, не заборонених законодавством, встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії та інші види заохочень;

16)  залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України.

18.  У закладі освіти створюються та функціонують методичні об’єднання класних керівників, вчителів початкових класів, вчителів суспільно-гуманітарного циклу, вчителів фізико-математичного циклу та вчителів, що викладають музичне мистецтво, образотворче мистецтво, трудове навчання та фізичну культуру. Також діють:

1)  творчі групи вчителів;

2)  соціальна служба;

3)  психологічна служба;

4)  медична служба.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

1.  Максимівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Мар’їнської районної ради Донецької області планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного, місячного плану роботи.

2.  У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку.

3.  План роботи затверджується радою закладу освіти.

4.  Основним документом, що регулює освітній процес, є робочий навчальний план, що складається на основі Типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

5.  Робочий навчальний план закладу освіти погоджується радою закладу освіти і затверджується відділом освіти Мар’їнської райдержадміністрації.

6.  У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

7.  Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники закладу освіти самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

8.  Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання.

9.  Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється за наказом директора на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють)  а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім учнів першого класу).

10.  Зарахування дітей до 1-4 класів закладу освіти здійснюється відповідно до території обслуговування закладу освіти.

11.  У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.  

12.   У закладі освіти навчання для учнів 1-5 класів за бажанням їхніх батьків (осіб, які їх замінюють)  при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу може створюватись група продовженого дня.

13.  Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора закладу освіти на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

14.  Режим роботи групи продовженого дня визначається робочим планом.

15.  Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів
встановлюються закладом освіти в межах часу, передбаченого робочим навчальним планом.

16.  Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

17.  Навчальний рік поділяється на два семестри.

18.  Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

19.  Графік канікул визначається  відповідно до річного плану. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

20.  Тривалість уроків у закладі освіти становить: у перших класах - 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – дев’ятих - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти Мар’їнської райдержадміністрації та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

21.  Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою закладу освіти і затверджується директором.

22.  Крім форм обов’язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

23.  Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Домашні завдання учням 1 класу не задаються.

24.  У закладі освіти визначення  рівня навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання навчальних досягнень  учнів, ведеться тематичний облік знань. 

25.  У першому класі застосовується вербальне та формувальне оцінювання, за рішенням педагогічної ради закладу освіти словесна характеристика знань, умінь і навичок може надаватися учням і другого класу.

26.  У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

27.  Результати семестрового, річного оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником.

28.  Умови та процедура переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу визначаються Порядком переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу.

29.  При переведені учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання та математики.

30.  Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом проведення державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається згідно чинного законодавства.

31.  Учням, які закінчили певний ступінь закладу освіти, видається відповідний документ про освіту:

1)  по закінченні початкової школи – свідоцтво про здобуття початкової
освіти;

2)  по закінченні основної школи – свідоцтво про здобуття базової 
середньої освіти;

          3) по закінченні старшої школи – свідоцтво про здобуття загальної  середньої освіти.

32.  За успіхи в навчанні встановлюються такі форми морального та матеріального заохочення: учні 2-8,10 класів  нагороджуються похвальними листами «За високі досягнення у навчанні», подяками, цінними подарунками і стипендіями (в межах коштів, передбачених на зазначені цілі), випускники закладу освіти , які досягли особливих успіхів у вивченні одного чи кількох предметів (не менше 12 балів) - похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів». Випускникам  9 класу видається свідоцтво про здобуття базової середньої освіти  з відзнакою, випускникам 11 класу – свідоцтво про здобуття загальної середньої освіти з відзнакою (для осіб, нагороджених срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та осіб, нагороджених золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні»).

33.  Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлений відповідними документами МОН України.

34.  Свідоцтва про здобуття  базової середньої освіти, загальної середньої освіти,  відповідні додатки реєструються у книзі обліку видачі зазначених вище документів.

ІІІ.УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:

1)  учні ( здобувачі освіти);

2)  педагогічні працівники;

3)  фізичні особи, які провадять освітню діяльність;

4)  інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до
освітнього процесу у порядку, визначеному законодавством;

5)  батьки  здобувачів освіти, або особи, які їх замінюють.

2.  Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.

3.  Учні мають право:

1)  на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

2)  на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базами закладу освіти;

3)  на доступ до інформації з усіх галузей знань; брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, тощо;

4)  брати участь у роботі органів громадського самоврядування закладу освіти;

5)  брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації освітнього процесу, дозвілля учнів;

6)  брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

7)  на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

8)  на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

4.  Учні зобов’язані:

1)  оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

2)  дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;

3)  бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

4)  дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

5)  брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

6)  дотримуватися правил особистої гігієни;

7)  мати охайну зачіску, дотримуватись ділового стилю в одязі, виключаючи прикраси;

8)  дбайливо ставитись до навколишнього середовища;

9)  намагатися досягти високого духовно-інтелектуального рівня, бути громадянами України, поважати Конституцію, закони України, бути носіями культурних і духовних цінностей свого народу;

10)  дотримуватись затвердженої інструкції в поведінці під час освітнього  процесу та при проведенні позакласних заходів.

5.  Педагогічними працівниками закладу освіти можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
   
6.  Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про освіту» та іншими законодавчими актами.

7.  Педагогічні працівники мають право на:

1)  захист професійної честі, гідності;

2)  академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну та науково-педагогічну діяльність, самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, нешкідливих для здоров’я учнів; участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;

3)  розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

4)  проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

5)  виявлення педагогічної ініціативи;

6)  користуватися культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурами закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

7)  вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

8)  доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

9)  справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

10)  відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

11)  захист професійної честі та гідності;

12)  індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

13)  творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

14)  участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

15)  участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;

16)  безпечні і нешкідливі умови праці;

17)  подовжену оплачувану відпустку;

18)  підвищення кваліфікації, перепідготовку;

19)  забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;

20)  забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством.

8.  Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

9.  Педагогічні працівники зобов’язані:

1)  виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

2)  сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

3)  сприяти зростанню іміджу закладу освіти;

4)  настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки,  суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

5)  формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

6)  виховувати в учнів повагу до  державної мови та державних символів України, батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України, до державного і соціального устрою, поглядів, що відмінні від власних, бережливо ставитись до навколишнього середовища;

7)  формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

8)  готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

9)  дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі;

10)  дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

11)  поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

12)  захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного) насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учнівзапобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

13)  постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

14)  виконувати рішення, прийняті органами громадського самоврядування, накази і розпорядження керівника закладу освіти, органів управління освітою;

15)  брати участь у роботі педагогічної ради;

16)  додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

17)  брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонена чинним законодавством;

18)  проходити щорічно медичне обстеження.

10.  У закладі освіти обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників.

11.  Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України згідно чинного законодавства.

12.  Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умов колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

13.  Педагогічні працівники та молодший обслуговуючий персонал закладу освіти приймається на роботу і звільняється директором закладу освіти згідно  чинного законодавства. Їхні права, обов’язки регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.

14.  Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

1)  обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

2)  звертатись до органів управління освітою, керівника закладу освіти і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

3)  брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти;

4)  на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування закладу освіти та у відповідних державних, судових органах.

15.  Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

1)  забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

2)  постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

3)  поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

4)  виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

16.  У разі невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством України, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, виступати позивачем до суду з питань позбавлення їх батьківських прав.

17.  Представники громадськості мають право:

1)  обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі освіти;

2)  керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;

3)  сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу освіти;

4)  проводити консультації для педагогічних працівників;

5)  брати участь в організації освітнього процесу.

18.  Представники громадськості зобов’язані дотримуватися Статуту закладу освіти, виконувати накази та розпорядження керівника закладу освіти, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
ІV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
1.  Система управління закладом освіти визначається законом та Статутом закладу освіти.

2.  Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та Статутом закладу освіти здійснюють:

1)  засновник;

2)  керівник закладу освіти;

3)  колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;

4)  колегіальний орган громадського самоврядування;

5)  інші органи, передбачені  спеціальними законами та/або Статутом закладу освіти.

3.  Безпосереднє керівництво закладом освіти здійснює його директор. Директором може бути громадянин України, який має вищу освіту, стаж педагогічної роботи не менше 3 років, успішно пройшов атестацію керівних кадрів.

4.  Директор закладу освіти призначається і звільняється з посади засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами.

5.  Директор закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії.

6.  Повноваження директора закладу освіти визначаються законом, Статутом закладу освіти та трудовим договором.

7.  Директор закладу освіти:

1)  організовує діяльність закладу освіти;

2)  вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

3)  призначає на посаду та звільняє з посади педагогічних працівників та, визначає їх функціональні обов’язки; приймає на роботу і звільняє молодший    обслуговуючий персонал закладу освіти згідно  чинного законодавства;

           4) здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

5) забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі освіти;

6) організовує освітній процес;

7) забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

8) відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

9) створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

10) забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно - гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

11) підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

12) забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного  насильства;

13) призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;

14) контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

15) здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

16) розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;

17) забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

18) сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

19) видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання;

20) за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників закладу освіти;

21) створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

22) має право відповідно до законодавства, установчих документів та колективного договору встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов, сучасних технологій, реалізацію інноваційних проектів тощо;

23) несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо;

24) здійснює інші повноваження, передбачені законом та Статутом закладу освіти.

8.  У закладі освіти можуть діяти:

1)  органи самоврядування працівників закладу освіти;

2)  органи учнівського самоврядування;

3)  органи батьківського самоврядування;

4)  інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

9.  Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є конференція, що скликається не менше одного разу на рік.

1)  Делегати конференції з правом вирішального голосу обираються від трьох категорій:

працівників закладу освіти – зборами трудового колективу;

учнів закладу освіти ІІ - ІІІ ступенів – класними зборами;

батьків, представників громадськості – зборами громадського об’єднання батьків закладу освіти.

2)  Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників закладу освіти одна третина; учнів одна третина; батьків і представників громадськості одна третина від загальної кількості. Термін їх повноважень 1 рік.

3)  Конференції правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

4) Право скликати конференцію мають голова ради закладу освіти, учасники (делегати) конференції, якщо за це висловилось не менше третини їх  загальної кількості, директор закладу освіти, засновник.

5)  Конференції:

обирають раду закладу освіти, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

заслуховують звіт директора і голови ради закладу освіти;

розглядають питання освітньої, методичної і фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;

 ухвалюють рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

10.  У закладі освіти створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган — педагогічна рада.

11.  Педагогічна рада створюється у закладі освіти за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники закладу освіти мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.

12.  Педагогічна рада закладу освіти:

1)  планує роботу закладу освіти;

2)  схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу освіти та оцінює результативність її (їх) виконання;

3)  формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

4)  розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

5)  приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

6)  обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

7)  розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

8)  ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

9)  розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

10)  має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

11)  розглядає інші питання, віднесені законом та Статутом закладу освіти до її повноважень.

13.  Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію наказом директора закладу освіти.

14.  Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб закладу освіти. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

15.  Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.

16.  У закладі освіти можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
V. МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНА БАЗА
1.  Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.

2.  Майно закладу освіти є спільною власністю територіальної громади Мар’їнського району та перебуває в оперативному управлінні відділу освіти Мар’їнської райдержадміністрації.

3.  Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

4.  Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.  Для забезпечення освітнього процесу база закладу освіти складається із навчальних кабінетів, спортивного залу, бібліотеки, архіву, медичного і комп’ютерного кабінетів, їдальні, буфету, кімнати психологічного розвантаження учнів.

6.  Заклад освіти має земельну ділянку, де розміщуються спортивний та ігровий майданчики, футбольне поле, зона відпочинку, господарські будівлі тощо.

7.  Відчуження та списання основних засобів і майна, що є комунальною власністю територіальної громади Мар’їнського району і закріплені за закладом освіти, здійснюється за рішенням засновника, тобто Мар’їнської районної ради, відповідно до порядку, який встановлений чинним законодавством.
VI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
1.  Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється в межах його кошторису.

2.  Джерелами формування кошторису закладу освіти є:

1)  державний бюджет;

2)  місцеві бюджети;

3)  плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;

4)  інші джерела, визначені Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».
                                                      
3.  Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається директором закладу відповідно до законодавства. За рішенням директора закладу освіти бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію.

4.  Звітність про діяльність закладу освіти встановлюється відповідно до законодавства.

5.  Заклад освіти здійснює господарську діяльність згідно з чинним законодавством України.

VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
1.  Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

2.  Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.


VIII. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
1.  Державний контроль за діяльністю закладу освіти здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про освіту».

2.  Державний контроль здійснює Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція закладів освіти, засновник та відділ освіти Мар’їнської райдержадміністрації.

IX. РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ
ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

         Реорганізація, ліквідація та перепрофілювання закладу освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту».


Немає коментарів:

Дописати коментар